Scroll
Główne zasady recenzowania publikacji
- Redaktorzy tematyczni wstępnie weryfikują zgodność artykułu z zakresem tematycznym czasopisma.
- Po wstępnym zakwalifikowaniu artykułu do oceny każdej publikacji powoływanych jest co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki autorów publikacji.
- Autorzy nie znają tożsamości recenzentów.
- Recenzent podpisuje deklarację o nie wystąpieniu konfliktu interesów między recenzentem a autorami (np. bezpośrednie relacje osobiste: pokrewieństwo, związki prawne, konflikt, podległość zawodowa, bezpośrednia współpraca naukowa w ciągu dwóch lat poprzedzających recenzję).
- Recenzent podpisuje oświadczenie o zapoznaniu się z zasadami etyki czasopisma.
- Recenzja ma formę pisemną, zgodną z zaproponowanym przez redakcję formularzem recenzji. Powinna kończyć się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia do publikacji lub odrzucenia artykułu.
- Formularz recenzji dostępny jest na stronie internetowej czasopisma.
- Autorzy otrzymują do wglądu zarówno pozytywne jak i negatywne recenzje i mają prawo ustosunkować się do nich.
- W przypadkach spornych redaktor naukowy może powołać dodatkowego recenzenta.
- Autorzy po pozytywnych recenzjach nanoszą ewentualne poprawki zgodne z sugestiami recenzentów. Weryfikację naniesionych zmian w przypadku gruntownych poprawek wykonuje recenzent, a pozostałych przypadkach redaktor czasopisma.
- Autor lub pierwszy autor podpisuje oświadczenie o nie publikowaniu dotychczas wyników zamieszczonych w przysłanym artykule. Oświadczenie powinno być przesłane (w wersji papierowej lub elektronicznej z podpisem) najpóźniej w dniu przesłania ostatecznej wersji tekstu pracy do druku.
- Czasopismo raz w roku podaje do publicznej wiadomości listę recenzentów.